Monday 6 August 2012

Hormat

***********************************************************************
Aku tidak akan hormat seseorang anak selagi ia tidak hormat pada agamanya.

Aku tidak akan hormat seseorang pelajar selagi ia tidak hormat pada agamanya. 

Aku tidak akan hormat seseorang pemimpin selagi ia tidak hormat pada agamanya. 

Aku tidak akan hormat seseorang pelukis selagi ia tidak hormat pada agamanya. 

Aku tidak akan hormat mereka sekalian selagi mereka tidak hormat pada agamanya.

Aku tidak akan sekali-kali memandang tinggi pada mereka.

Sesungguhnya perlakuan mereka mengambarkan diri mereka.

Kecelaan mereka disebabkan kekurangan ilmu mereka.



Berbuatlah segala sesuatu di dunia berpandukan hukum agamamu.
Nescaya Allah s.w.t akan memberkati segala usaha dan rezekimu di dunia.
Insya'Allah...

***********************************************************************

Stick.Note: Bersahabatlah dengan yang baik-baik, bekerjalah dengan sumber yang baik-baik, janganlah menghalalkan sesuatu yang haram, sesungguhnya syaitan sentiasa berusaha menghasut manusia yang lemah ilmu dan imannya, termasuklah aku =.="

No comments:

Previous Next Home