Tuesday 2 October 2012

Review Misi 10A Plus

Jeng! Jeng! Jeng! Maka tibalah giliran komik Best Seller ini untuk direview oleh aku. Lengkap sudah koleksi buku Misi setakat ni. Lepas ni tunggu buku terakhir iaitu MISI 10A Finale pula. FYI, aku mengambil masa yang agak lama untuk mencari benda alah ni. Kebanyakkan kedai buku tidak mendapatkan stok komik ni untuk bookstore mereka. Yang ni pun aku dapat las kopek. Tinggal satu je beb! Aku sebat la apa lagi...XD
Karya: Afiq & Nazry
Secara nyatanya aku boleh katakan komik kali ni agak lari dari tajuk. Tajuknya terpampang Misi 10A Plus, tetapi agak kurang cerita yang boleh dikaitkan dengan tajuk kerana kali ini mereka lebih menceritakan berkenaan kelab dan pertandingan. Ahaha...XD

Walau apa pun, sesiapa yang ingin berjaya dengan ber'gaya' dalam SPM, kau boleh menyuntik semangat menggunakan komik ini. Kau tidak semestinya perlu kumpul A sahaja. Sijil dan aktiviti kokurikulum kau juga kena cargas! Ini untuk memastikan majikan kau pada masa akan datang menganggap kau seorang yang aktif. Keseluruhannya, komik ini menarik!

Berkenaan syariah, lulus. Flow panel dan belon dialog, teratur. Lukisan kemas. Kaver, agak kureng bagi aku. Jalan cerita, okey. Cuma ada beberapa scene lawak yang tidak menjadi. Dan ada yang beberapa itu tidak perlu ada pun lagi okey. Berkenaan perspektif camera view, aku rasa agak plain. Sebagusnya untuk scene yang dramatik, camera work perlu dimainkan dengan lebih hyper. Seperti scene kemenangan, persona gadis, kekalahan, kesedihan, kegagahan musuh, dll. Salah satunya waktu scene pertandingan akhir silat. Walaupun serangannya dikatakan kuat, tapi aku tak dapat rasa 'aura'nya tertusuk hingga ke tulang mata aku pun. :p

Ok itu sahaja. Semoga siri Misi terakhir lebih epic! Berusahalahhh!


Stick.Note:  ^__^ Aku bagi  ✦    ✦   ✧     

No comments:

Previous Next Home