Wednesday 21 November 2012

Review Kelab Pelajar Super

Pagi ini, koleksi novel aku telah bertambah sebuah lagi. Mesti sekarang kau ingat aku 'mat novel' kan? Cis! Kau silap. Aku bukan kaki novel lah. Aku hanya baca novel tertentu. Contohnya seperti novel yang unik atau yang ada unsur kekomikkan. Majoritinya...novel bermodal cinta sahajakan? Rasanya semua orang pun perasan kebiasaan novel melayu ni. Tapi aku bukan maksudkan aku tak baca novel cinta langsung. Aku boleh baca, tak ada hal pun. Tetapi dengan syarat mestilah direkemen dengan sangat bersungguh oleh member rapat yang sudah membaca novel tersebut. Kalau salesman yang rekemen memang aku bypass lah haha!
Tajuk:
Kelab Pelajar Super


Karya:
Nazry Salam

Genre: 
Penyiasatan, Paranormal

Pandangan aku, novel ini sangat menarik. Tiada bab yang membosankan. Setiap bab diisi dengan bijak oleh sang penulis. Ia membuatkan pembaca mampu merasakan dunia penceritaan yang bersahaja dan mendebarkan. Bagi mereka yang ingin merasakan pengalaman penyiasatan peristiwa paranomal, kau boleh cuba layan novel ini. Kalau kau tanya aku novel ini best atau tak, aku boleh bagi perkataan 'best' dan 'puas'.


Cuma ada satu dua ralat susun atur perkataan dan kesalahan gambaran ilustrasi yang mengganggu pembacaan. Mungkin editor dan si pelukis ilustrasi tercuai disebabkan mahu cepat habiskan kerja. Waallahualam. Aha. Apa-apa pun, aku boleh akui, keseluruhannya novel ini masih menarik. 


Stick.Note:  Rate? Aku bagi  ✦    ✦    ✦ 

No comments:

Previous Next Home