Sunday 30 September 2012

Review Komik Super Safee #2

Terlintas sahaja nama pemain bola ini, rasanya hampir semua rakyat Malaysia sudah kenal. Nama beliau tidak asing lagi dalam dunia sukan tempatan. Malah orang yang tidak meminati bola sepak seperti aku juga 'terpaksa' kenal sebab dok jumpa nama dan muka dia di internet dan akhbar. Ok. Ini luahan perasaan murahan. Abaikan. Kita teruskan kepada topik review. T__T 
Karya : Froggy Papa
Baiklah. Bagaimana aku mahu pendapatkan komik ini ya. Beginilah. Aku beri komen sebagai seseorang yang tidak berminat kepada bola sepak. Jadi apa-apa komen aku yang OK dan KO, harap tidak menyuka dan menyedihkan korang. Ok? Cool! ^__^

Pada aku, pertama kali aku melihat komik ni, serius aku memang tidak pandang sebelah mata. Sebab aku memang tak pandang langsung. Malah komik pertamanya juga aku tak beli. Aku terus beli komik kedua. Dan aku beli ni pun sebab aku curious. Mengapa komik ini ramai peminat? Apakah?! Dalam benak aku berkata "Ahh mereka minat bola, memanglah beli". So short story, akhirnya aku pun beli. Sesampai sahaja di rumah, aku cuba selak sekilas beberapa muka surat. "Biasa je. Apa yang bestnya? Hadoi!". Akhirnya aku letak atas meja dan baca komik MISI 10A PLUS dulu. Oh ya. Sebenarnya aku beli 3 komik jumaat lepas. Korang boleh rujuk di SINI.

Esok petangnya. Aku selak lagi. Kali ini aku baca dari depan. Not bad. Aku teruskan membaca. Ok. Ini sudah menarik. Aku teruskan membaca lagi. Wah best pula! Lalu aku baca sampai habis hahahaha! Ok fine! Rasa macam tak sia-sia aku laburkan duit untuk beli komik ni. Ceritanya bukan semata-mata bermain bola. Malah ada kisah kehidupan si Safee. Itu yang aku tertarik dan membuatkan aku senang bila membaca. 

Apa pun, keseluruhan jalan cerita komik ini menarik. Lukisan pun ok. Tapi aku sedikit teringin, jika boleh strokenya seperti cover Super Safee #1. Aku rasa stroke itu menarik dan kukuh. Tapi tidak apalah. Setiap pengkarya ada stroke mereka sendiri. Aku boleh terima. Cuma yang sedihnya Fanart aku tidak dimasukkan. Salah aku juga kerana submit lewat 2 jam dari tarikh tutup. Okbai.


Stick.Note:  Rate? Aku bagi  ✦ ✦ ✦  ✧  

No comments:

Previous Next Home